reklama

Pani premiérke s vďačnosťou

Včera večer som išla spať neskoro. Príliš neskoro na to, že vstávam o piatej ráno. Ale nemohla som predsa opustiť pani premiérku v jej ťažkých chvíľach...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (13)

Na mojom mobile som každé dve minúty dávala refreshment stránky http://www.sme.sk/c/6091870/minuta-po-minute-vlada-padla-euroval-nepresiel.html. Ďakujem denníku SME a jeho reportérom za neustále aktualizovanie informácií. Boli neúnavní napriek tomu, že v priebehu hlasovania padol server od náporu čitateľov. Kým ja som odpadla o pol dvanástej v noci, oni pokračovali až do 0:39.

Iste, celá vec ma zaujímala aj z politického hľadiska - čo bude s eurovalom, našou vládou, Slovenskom.

Obrázok blogu

Zaujímala ma však predovšetkým z ľudskej stránky. Pani Radičovú som spoznala, keď som študovala sociológiu. Bola jednou z troch top pedagógov na vtedajšej katedre sociológie. (Pre upresnenie, do prvého ročníka štúdia som nastúpila v roku 1990, tesne po prevrate.) Potom som sa s ňou z času na čas stretla na rôznych konferenciach.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Jej silnou stránkou je prenikavá inteligencia a analytické myslenie. K tomu enormné množstvo informácií, ktoré získala nielen teoretickým štúdiom, ale priamo z prvej ruky napríklad pri výskumoch v rámci nadácie S.P.A.C.E. Výsledkom je, že ako jedna zo skutočne mála slovenských politikov má systémový pohľad a chápe ekonomiku a sociálnu politiku ako spojené nádoby, prepojený systém.

Ďalšou silnou, a mne osobitne sympatickou stránkou, je jej britký až sarkastický humor. Z tohoto hľadiska bolo manželstvo s nebohým Stanom Radičom extrémne dobrou prípravou na funkciu premiérky.

Viem si predstaviť, že práve tento humor vytáčal niektorých vlastníkov megaega medzi politikmi do nepríčetnosti.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Počas jej premiérovania som si užívala správy o jej netradičných riešeniach, ktoré pripomínali šachové partie, pri ktorých hrala podľa vlastných, ženských pravidiel. Možnože to spolu s jej dlhými blond vlasmi vyvolávali v niektorých politikoch z koalície a opozície pocit, že ring je voľný a miesto víťaza (rozumej premiéra) čaká len na nich. Narazili na tvrdý oriešok.

Viem si predstaviť, ako sa pani premiérka teraz cíti. Ja by som sa na jej mieste včera asi...hm....rozrevala.

Nech už situácia dopadne akokoľvek, cítim voči Vám, pani premiérka, pocit vďačnosti. Vďačnosti za Vašu ľudskosť aj za Vašu tvrdosť, za Vašu ženskosť prinášajúcu nový vietor do mužských pravidiel politiky, za Vašu inteligenciu a erudovanosť a predovšetkým za Váš skvelý humor, ktorý Vám aj vo vážnych chvíľach zabránil brať samu seba príliš vážne.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Som presvedčená, že raz vyjde Vaša kniha o období strávenom v kresle premiérky. Bude úprimná, múdra a písaná s nadhľadom. Už sa na ňu veľmi teším.

foto: (C) SME Vladimír Šimíček

Mária Javorová

Mária Javorová

Bloger 
  • Počet článkov:  6
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som vyštudovaná sociologička so skúsenosťami v oblasti rómskych projektov. Zaujímam sa o psychológiu a komunikáciu medzi ľuďmi. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu